Digital markedsføring

Kvinne ved siden av en stor mobiltelefon

Det kan være vanskelig å vite hvilke digitale kanaler man bør benytte og hvilke strategier en skal følge. Innsikt i målgruppene gir ofte gode svar.

Digitalråd hjelper dere å vurdere hvilke kanaler og strategier som vil være mest hensiktsmessig å benytte for deres bedrift.

Digitale medier og kanaler

Digital markedsføring omfatter all markedsføring som skjer i digitale medier og kanaler. Dette kan være egne nettsider, mobilapper, søkemotorer, sosiale medier, spillplattformer, betalt plassering og andre kanaler vi benytter gjennom elektroniske enheter.

Digital markedsføring er et stor og omfattende tema. Ingen kan eller bør være tilstede i alle digitale kanaler, men velge en kanalmiks som når ut til målgruppene på beste måte.

Nettsidene er for de fleste navet i egen digital markedsføring og der hvor besøkende skal bli overbevist om å bli betalende kunder. Derfor blir gode og gjennomtenkte nettsider helt vitalt for å få effekt av markedsføringen.

Sosial medier benyttes gjerne til å spre budskapet og skape relasjoner gjennom involvering.

God informasjon tilrettelagt for søkemotorer bidrar til å tiltrekke de rette målgruppene og annonsering utvider rekkevidden og introduserer oss til nye målgrupper.

Les også: Spranget fra tradisjonell reklame til digital markedsføring

Vi kan bistå med:​

  1. Gjennomgang av bedriftens markedsføring med fokus på mulige forbedringsområder

  2. Anbefaling av kanaler og strategier

  3. Opplæring og kompetanseheving av ansatte som jobber med markedsføring

  4. Rådgivning og bistand

  5. Vurdering av verktøy og plattformer

  6. Hjelp til å lage en god markedsplan